Firma GNP Magnusson już po raz trzeci została partnerem III Balu Charytatywnego kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”.
– Książki rozwijają myślenie i pobudzają wyobraźnię, są niezbędne w rozwoju młodego człowieka. Badania dowodzą również, że czytanie książek obrazkowych dzieciom może pomóc w leczeniu zaburzeń językowych – podkreśla Bartłomiej Szylz, Dyrektor Zarządzający GNP Magnusson.
Czytanie stymuluje umysł, absorbuje w tym samym czasie wiele obszarów mózgu – te, które odpowiadają są za widzenie, za język i za przyswajanie pojęć. To bezcenne narzędzie wspomagające również rehabilitację dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, problemami z koncentracją czy rozpoznawaniem własnych emocji. Wspólne czytanie wzmacnia relację rodziców z dziećmi.
Promocja książek wśród dzieci jest ciągle istotna, bo wyniki czytelnictwa w Polsce od lat są złe. W 2018 r. 37 proc. badanych osób dorosłych zadeklarowało przeczytanie przynajmniej jednej książki. Kształtując postawę młodego człowieka możemy liczyć na to, że będąc dorosłym z książek nie zrezygnuje.
III Bal Charytatywny kampanii odbył się 19 października w Centrum Olimpijskim w Warszawie. Kampania zainaugurowana została 1 czerwca 2001 r. w celu uświadomienia społeczeństwu ogromnego znaczenia czytania dziecku dla jego zdrowego i wszechstronnego rozwoju. Akcja wspiera promocję czytelnictwa i wartościowej literatury. Hasło kampanii „Czytaj dziecku 20 minut dziennie. Codziennie!” zachęca do wspólnie spędzanego czasu z książką.
Złota lista książek polecanych dla dzieci
Fotorelacja z Balu Charytatywnego